Read and rate Travel Journal Entries for Monagas, Venezuela

Jan 3, 2008 - Caripe

David wasn't there at 4:30am (maybe he overslept), but at least we got an early start: it took four por puestos and 14 hours to get from Guiria to Caripe (and they really aren't that far apart!), and Da was so traumatized by the journey that he decided we should stay in Caripe in our nice hotel with hot showers for his birthday, rather than risk trying to get to somewhere new! Caripe is a friendly (the guys were VERY friendly to Tara!) small town, nestled in a valley between lovely forest-covered mountains. It is also near the Cueva del...

Dec 8, 2007 - Caripe

gisteren vertrokken naar Caripe. Om tijd te besparen namen we een por puesto (de bus kwam veel later). Ongelukkig genoeg viel onze auto in panne in the middle of nowhere. Na een eind wachten konden we mee tot een volgend dorpje, waar we dan nog een busje moesten nemen. Al bij al waren we dus niet zo vroeg als gedacht. Vandaag bezochten we de Cueva Del Guacharo, een van de grootste grotten van Venezuela. Er leeft daar een vogel (de guacharo) die in het donker leeft en redelijk griezelig lawaai maakt (vooral in het donker). Het was er zeer de...