Read and rate Travel Journal Entries for Skukuza, South Africa

Sep 25, 2016 - The Big 5

There is so much to say here I don’t even know where to begin. There are so many details I will try to capture without boring everyone to tears! We arrived at Skukuza Airport around 12:30 and were met by our guide and tracker that we would be with the next 2 days. The guide’s name is Ismael and the tracker is called Wanted. Immediately, we knew we would hit it off with them. They drove us to the lodge in the open-air Land Rover Defender (we would use this for game drives as well), and upon arrival were met by a very friendly staff and our...

Oct 10, 2007 - Krüger Nationalpark - Tag 3

Heute sind wir wiederum um 5 Uhr aufgestanden. Die Nacht war durchzogen und voller abenteuerlicher Geräusche. Im Zelt kriegten wir von der nächtlichen Geräuschkulisse der Wildnis alles mit, zusammen mit dem Schnarchen unseres Nachbarns war es aber teilweise schon fast laut. Zusätzlich störte eine Mücke unseren Schlaf aber alles in allem wars ok. Wir fuhren kurz nach der Toröffnung um 5:30 Uhr in den Park und zogen Richtung Skukuza Rest Camp los. Wir nahmen wiederum eine Schotterstrasse als Alternativpiste was uns unser Auto aber mittels...