Read and rate Travel Journal Entries for Phalaborwa, South Africa

Jan 9, 2008 - Driving to . . . . .

We had a very pleasant sleep at the Kno Wan Tes Lodge. Miscommunication had us up at 5:30 thinking we had a 6:30 am departure and others thought we left at 7am so we were up too early. This is one reason al and I prefer to travel on our own. The Nomad transfer took us to Polokwani, South Africa today, which is a bit out of their way on the main highway to Jo'berg so that was appreciated. Al insisted on getting off here at tourist information in hopes of renting a car from here to get us to his uncle's place in Phalaborwa. I really wanted...

Oct 8, 2007 - Krüger Nationalpark - Tag 1

Nach einem erstaunlich guten Morgenessen machten wir uns auf den Weg Richtung Krüger Nationalpark. Das Wetter spielte anfangs nicht mit und wir hatten mit Regen oder Nebel und teilweise sogar beidem zu kämpfen. Das legte sich dann aber bald. Wir fuhren noch etwas Richtung Norden um den Park beim Orpen Gate betreten zu können. Auf dem Weg dahin begegneten wir Südafrika von der armen Seite. Zusammen mit dem Wetter war das bisschen bedrückende Stimmung. Dort angekommen mussten wir ein Entry-Permit holen. Zum rausfahren aus dem Park müssen wir...