Read and rate Travel Journal Entries for Schiphol, Netherlands

Nov 11, 2013 - Amsterdam => Orlando

Arkefly vlucht was prima maar een lange zit, bijna 11 uur. Na aankomst op de luchthaven de auto uitgezocht bij Alamo en deze keer is het een GMC Yukon XL V8 6,0 Liter geworden. Een uurtje naar het hotel Quality Inn & Suites te Kissimmee gereden. Het was een lange dag van 22 uur.

Sep 25, 2011 - New York - Amsterdam

New York 18:15 uur (NL 00:15 uur) - Amsterdam We werden vandaag netjes op de afgesproken tijd afgehaald door de gereserveerde taxi en waren ruim optijd op het vliegveld JFK. Helaas wat problemen bij het inchecken, de reeds van te voren gereserveerde stoelen hebben we niet gekregen en door de hulp van een stewardess zaten we toch nog redelijk bij elkaar. De vlucht was vrij kort en we landden een uur eerder na een vlucht van maar 6 uur en 15 minuten.

Sep 10, 2011 - Amsterdam - Boston

10.09.2011 11:20 Amsterdam - Boston 8 uur met Delta, mooie rustige vlucht gehad alleen een uur voor de landing is ma erg onwel geworden en heeft even het bewustzijn verloren. Gelukkig was er een arts aan boord en heeft samen met de steward direct uitstekende eerste hulp geboden, de piloot was ook gewaarschuwd en voor de zekerheid heeft men een ambulance laten komen naar de luchthaven en hebben ze ma als eerste uit het vliegtuig gedragen en voor controle naar het ziekenhuis vervoerd. Pa is met de ambulance mee naar het ziekenhuis gereden en...

Oct 28, 2009 - Today is the first day of the rest of your life !

Greetings from Schiphol Airport If ever there was a day where the above statement is true, then this is it ! In about 1.5 hours, I will be boarding a flight to Singapore to start my trip. It is something, I have been considering for over 10 years and something that I have been actively planning for about 3 months. I have given up the certainty of a cosy life in Eindhoven, with great friends, a well paying job, a city centre apartment and a company car and swapped it for a 18Kg rucksack, a plane ticket and a sense of adventure. To be honest,...

Jun 5, 2008 - Chicago - Amsterdam via Philadelphia

Vanmorgen om 07:30 uur opgestaan en met de shuttle bus weer naar het vliegveld gereden waar we hebben ontbeten. Inchecken en controles verliepen weer vlot. We zijn enigszins op tijd de lucht in gegaan, rond 11:30 uur en landden rond 14:30 uur in Philadelphia. Hier hadden we 4 uur overstap tijd en hebben een heerlijke pizza punt gegeten. We zijn dan door de drukte op de startbaan met 40 minuten vertraging richting Amsterdam vertrokken waar we op 06 juni om 08:15 uur landden. Nadat iedereen zijn koffers van de band had genomen stonden wij nog...

May 10, 2008 - Amsterdam - San Francisco via Chicago

Amsterdam -> San Francisco Hotel: Holiday Inn Golden Gateway Tijdsverschil 9 uur (vroeger in USA). 11:15 uur vlucht Amsterdam – Chicago duur 8,5 uur met United Airlines prima verlopen, mooi optijd vertrokken en een rustige vlucht gehad. Op de luchthaven van Chicago hadden we maar 1 ½ uur om over te stappen dus het was even haasten, rij bij de "immigration" voor de vingerafdrukken en een foto, op de koffers wachten, koffers weer afgeven en met de shuttle naar een andere gate. De vlucht van Chicago naar San Francisco vertrok ook netjes...

Sep 27, 2007 - Goodbye Schiphol...Hello Little Rock

Well, I can say one thing. International travel is not for the weak in body nor the weak in spirit, for there must be this enthusiastic drive that pushes you to graciously put up with the long flights; long queues; missing bags; pushy crowds on buses, trams, trains and on the streets; missed buses, trams, or trains; sore feet; aching muscles; lack of proper and satisfying sleep; new sights, sounds, tastes and smells, that are not always the most pleasant; the heightened need to always keep an awareness about your surroundings and level of...

Jun 2, 2007 - Los Angeles - Amsterdam Jun 3, 2007 via Washington

Vanmorgen zijn we om 04:00 uur opgestaan en we waren netjes op tijd op de luchthaven. De veiligheids controlles waren weer erg streng waardoor alles wat langer duurde maar we zijn precies op tijd, 07:55 uur de lucht in gegaan, een vlucht van 5 uur naar Washington en daarna nog eens 7,5 uur naar Amsterdam. De vliegreis is goed verlopen. We hadden een hele mooie vakantie en hebben veel geleerd en bijzondere ervaringen beleefd.We hebben veel mooie dingen gezien, we kunnen niet zeggen wat we het mooist vonden, alles was gewoon super. De...

May 12, 2007 - Amsterdam - Los Angeles via Washington

We vertrokken om 12:20 uur netjes op tijd met United Airlines van Amsterdam naar Washington, alles prima verlopen en een rustige vlucht gehad. Op de luchthaven van Washington hadden we ruim de tijd voor een lekker bakkie koffie van Starbucks. De vlucht van Washington naar Los Angeles vertrok ook mooi op tijd en door de gunstige wind zijn we een half uurtje eerder geland. Helaas kwamen we er bij de kofferband achter dat de koffer van Richard de vlucht naar Los Angeles had gemist en met een vlucht later kwam zodat we anderhalf uur op de...