Read and rate Travel Journal Entries for Delft, Netherlands

Mar 3, 2019 - Thuis

We zijn weer thuis. Moe en grijs van het reizen. Eerst maar eens een paar uur slapen. Het was een geweldige reis en in Colombia komen we vast nog een keer terug. We zijn nu wel erg kort overal gebleven. Het land zou er over een paar jaar wel eens heel anders uit kunnen zien. Het gaat daar de goeie kant op.

Feb 13, 2019 - voorbereidingen

Vrijdag vliegen Bien en ik naar Colombia om een toer te maken samen met Dan Parlow uit Vancouver, waar we al meer dan 30 jaar mee bevriend zijn. Eigenlijk is de timing niet zo heel goed omdat we druk bezig zijn met ons nieuwste project in de spoorzone in Delft, "Het Kruikhuis", waar we 6 appartementen gaan bouwen en zelf ook gaan wonen. We zijn er nogal druk mee, ook omdat we zoiets nog niet eerder hebben gedaan. Iedere dag weer verbazen we ons over wat we bijleren. Daar kan ik ook een blog over schrijven maar dat doe ik wel een andere...

May 20, 2018 - Running in Holland

Finally, the weather has broken here in the Netherlands with a Beautiful clear blue sky and almost scorching heat and wonder of wonders, the wind has died off to a mere zephyr! One of the crew had his girlfriend in town and she was on a mission to see the Keukenhof gardens, which I had managed to visit a couple of Sundays ago; and had been showing the photos and waxing lyrical about. The gardens are truly an incredible display of Nature and dedicated man hours. 40 gardeners start planting 7 million flower bulbs by hand in mid-September,...

Sep 27, 2017 - Delft and nearby

Tuesday September 26 – Delft day Woke early in my Delft apartment, and finished listening to ‘The Girl with the Pearl Earring’. This novel tells the story of the girl who modeled for the painting by Vermeer, the famous painter from Delft. I’m glad to have finished ‘reading’ it before I explored the town today. The day started out quite cool—definitely fall. I headed to the tourist office and arranged to take the little bus (really a large golf cart) out to the Royal Delft factory. It was a good tour with good information on the traditional...

Jul 10, 2017 - We gaan!

Het was even plannen na ons Sweet Sixty feest eergisteren maar het is allemaal gelukt. Vandaag vliegen we naar Vietnam waar we met zijn vieren een rondreis gaan maken. Zoals gebruikelijk veel te weinig ingelezen maar we laten ons maar weer verrassen. Kim brengt ons weg dus geen stress met lang parkeren of grappenmakers van valet parking services die je auto in Verweggistan neerzetten. Niet al teveel bagage mee, met z'n vieren 73 kilo Ik ga weer proberen een blog bij te houden en wie het leuk vindt om te volgen die is van harte welkom. Gruud

Jul 14, 2016 - Naar huis

Het zit erop. Het is twee en een half uur vliegen naar Nederland en dan ben je alweer thuis. We hebben wel nog een uur in ons hotel zitten wachten op het door onze Tatjana geregelde busje dat maar niet kwam. We hebben toen maar via de receptie een taxi laten komen en binnen 10 minuten kwam de receptioniste melden dat onze taxi was gearriveerd. We stapten in en kregen gaandeweg het vermoeden dat dit niet de taxi was die we hadden besteld. Dat klopte want we hoefde niks af te rekenen. Dat was toch het busje van Tatjana. Die taxichauffeur zal...

Jul 13, 2016 - Zakkenrollers vangen in de Hermitage

Dit is de dag waarvan je wist dat die zou komen. Niemand gaat naar Sint Petersburg zonder een bezoek aan de Hermitage. Het gaat om half 11 open voor het publiek en onze Tatjana had geregeld dat wij een uur eerder naar binnen konden. We kregen een gids mee die lerares Duits bleek te zijn en die ons in haar beste Engels ging rondleiden. We konden naar binnen met een aantal andere groepen en buiten zagen we tot groot genoegen van Marcel en Alex de rij voor de hoofdingang al uitgroeien tot honderden meters. Met af en toe een bui. Dank Tatjana....

Jul 12, 2016 - Natte dag

Sint Petersburg moet je ook vanaf het water zien en we daarom hebben een rondvaart door de stad gemaakt. Het regende pijpenstelen en we hebben eerst maar eens rustig koffie gedronken in het zeer luxe Kempinsky hotel. We hadden een eigen bootje met schipper en een eigen mevrouw die ons in haar beste Engels ging vertellen wat er allemaal te zien was. Het was een wat oudere dame die heel elegant op haar hoge hakken liep en dat ging goed tot we bij de boot kwamen. We moesten over andere boten klauteren en mijn Gaastra’s kwamen goed van pas. We...

Jul 11, 2016 - Versaille over the top

Sint Petersburg mag dan een wat rustiger tempo hebben dan Moskou, dat geldt niet voor het verkeer. In Moskou staat iedereen in de file vanwege de vele wegwerkzaamheden en niemand komt vooruit. Hier zijn de wegen breed en wordt sporadisch aan de weg gewerkt. Het gevolg is dat iedereen hier zo hard mogelijk rijdt. Zebrapaden zonder stoplichten zijn zeer af te raden. Maar ook zebrapaden met stoplichten kun je beter niet als eerste op stappen. Honderd in de stad is niks hier en iedere automobilist lijkt toch steeds heel verbaast te zijn als dat...

Jul 10, 2016 - Sint Petersburg

Vandaag moesten we de trein naar Sint Petersburg halen. We werden opgehaald door Tatjana in een busje met weer een andere chauffeur. Het was voor het eerst dat het verkeer niet overal vast stond. Niet zo gek op zondagmorgen om half 7. We namen afscheid van Tatjana op het perron en de luxe high speed trein deed er 4 uur over met nauwelijks een tussenstop. Er was veel bedienend personeel in jaren 50 uniforms in de trein en dat zag er grappig en nogal antagonistisch uit. De cappuccino was prima. Op het station van St Petersburg werden we...

Jul 9, 2016 - De vrouw met de baard en RHCP

Moskou is een grote stad en als je naar een dorpje buiten Moskou wilt gaan, moet je een eindje rijden. Met Tatjana en een nieuwe chauffeur zijn we naar Sergiev Posad gereden, 80 km ten noorden van Moskou. Voor Moskouse begrippen met zijn 20 miljoen inwoners is een plaatsje van 100.000 inwoners een echt dorp. Het is oorspronkelijk een klooster dat ooit per ongeluk is gesticht door de Patriarch, zeg maar de Russische Paus, die op zoek was naar een rustig buitenhuis. Hij had nogal wat volgers en dan krijg je dat. Het klooster is net als het...

Jul 8, 2016 - Bomvrije kelder en het Bolshoi Theater

Nadat we het circus hadden gemist had Tatjana ons beloofd dat ze tickets voor het Bolshoi theater zou proberen te regelen voor ‘savonds. Overdag gingen we zelf op pad en we zijn naar Bunker 42 geweest. Dat is een ondergrondse bunker uit de koude oorlog waar 600 mensen werkten in de jaren 60 en 70. Een enorm ondergronds gangenstelsel waar de leiders in tijden van een nucleaire aanval naar toe konden vluchten. Het is een museum maar niet overdreven opgepoetst. Het non-descripte gebouw laat al zien dat de omgeving in die tijd geen idee had...