Read and rate Travel Journal Entries for Kyaikto, Myanmar

Apr 5, 2008 - April 3-5, 2008 - Kyaito ( Golden Rock)

Well the rock was fantastic - definitely an awe inspiring sight, sitting perfectly perched on a edge of a mountain - patiently waiting for someone to sneeze and blow it off!!! lol but really, Andrew ventured out to touch it and inspect it further (women are not allowed beyond a certain point) and found that it sits delicately in a small grove, no cement or reinforcements to hold it in place - apparently just a hair of the budda (he must have used good conditioner...)! Getting to the rock was not easy either. We had our first experience...

Jan 5, 2006 - Golden Rock

Bago et Kyaiktiyo - 4.01.06 1ère destination : Bago, à 80 km de Yangon. Visite de ses temples, notamment celui de Bouddha Shwethalyaung qui contient un bouddha couché de 16 mètres de haut et de 55 mètres de long. Route ensuite pour Kyaiktiyo ou nous arrivons tard dans la nuit. C'est de cette petite bourgade très touristique que l'on part - après une bonne nuit - à la découverte du fameux rocher d'or ou Golden Rock. L'on dit que le rocher d'or ne tient en équilibre sur la pierre que grâce à un cheveu du Bouddha. Kyaiktiyo est des hauts...