Read and rate Travel Journal Entries for Yogyakarta, Indonesia

Dec 13, 2017 - The Island of Java, Jakarta and Yogayakarta

Java We flew into Jakarta airport arriving later than expected around 10 pm after a two hour flight on which we were the only Europeans. We negotiated the ticketed taxi service and headed into Jakarta to our hotel the Ibis. It was clear our driver who spoke to the taxi fixer as we got in that he really was not sure where we were going. He spoke no english and we had difficulty trying to help him, google maps is often a mystery to us, it certainly was something above and beyond mystery to him.it was a 40 minute ride along one of the very few...

Jane in Asia

Apr 22, 2016 - Manfaat Semut Jepang Untuk Kesehatan

Manfaat Semut Jepang - These ants Japanese Layman fever seems to be increasingly widespread in the community. This happens because the ants Japan is believed to have a variety of benefits for human health. Physically, this is actually very different ant with a variety of ants that exist in Indonesia.

l'l'

Feb 29, 2016 - Op de Bromovulkaan

Vanmorgen een record. Half 5 'smorgens vanuit onze lodge dat aan de rand van de Bromovulkaan ligt in het stekendonker langs weggeregende paden de vulkaan op gelopen. Zaklampen hadden handig geweest en dus had ik mijn mobiel maar gebruikt. Het was erg koud, althans voor Indonesië. Een graadje of 5 in het begin van de tocht. Flees aan, T shirt en twee overhemden over elkaar plus hier gekocht regenjack en niks aan de hand. Hoewel, handschoenen hadden we niet dus we hebben een paar sokken om onze handen gedaan. Boven aan gekomen moesten we wel...

Feb 28, 2016 - Huizen kijken in Malang

Met de bus naar het grote plein in het midden van Malang. Het gemeentehuis straalt Hollandse glorie uit, geheel gerenoveerd in koloniale stijl en in prachtige staat. Heel Malang staat vol met koloniale huizen uit de Hollandse tijd in zeer goeie staat. Nu wonen er veel etnische chinezen. Volgens onze gids zijn zij de enige die die huizen kunnen betalen. Lekker vergane glorie koffie gedronken bij Toko Oen waar de oude Hollandse sfeer nog wel enigszins is vastgehouden. We hebben een lange wandeling gemaakt langs al die prachtige huizen. Het is...

Feb 27, 2016 - Vice President

We zijn met de trein van Jogjakarta naar Malang gegaan, richting het Oosten van Java. Toch weer een reis van 7 uur. Bij het station liepen we over een parkeerplaats naar het hoofdgebouw toen consternatie uitbrak en allerlei mannen met petten en strepen op hun mouw iedereen op zij duwden om ruimte te maken voor twee zwarte limo’s die met hoge snelheid aan kwamen rijden en vlak voor het stationsgebouw stopten. Eerst kwamen er mannen met oortjes uit één auto en daarna deed de chauffeur van de andere auto de deur open. Daar kwam de VIP en hij...

Feb 26, 2016 - Henkie de negende

We zijn toeristen en ook al draag ik dan geen korte broek we gaan toch “all the way”. Gisteren heb ik een Javaans petje gekocht en dat ging op vandaag. De zon scheen meedogenloos en we hebben een hele tocht gemaakt met een fietstaxi, de becak. Eentje per persoon want die Belanda's zijn aardig zwaar. Onze reisleider had ons gerustgesteld dat het geen gemotoriseerde becaks waren die je veel ziet maar dat ze gewoon op spierkracht werden aangedreven. Niet de onze vanzelfsprekend. We zijn een deel van Jogjakarta doorgefietst en omdat je vóór de...

Feb 25, 2016 - Borobudur

We zitten inmiddels in ons hotel in Jogjakarta, midden Java. Wat een lekkere relaxte stad is dit. Wat direct opvalt is de laagbouw. Nergens wolkenkrabbers. Dat blijkt door de aardbevingen te komen die om de paar jaar voorkomen. Hier werkt de vulkaan de Merapi nog echt. Ook rijden hier fietsers rond, die we in Noord West Java praktisch niet tegenkwamen. Blijkbaar is de status van het hebben van een auto of scooter wat minder belangrijk hier. Kinderen fietsen in ieder geval vrolijk rond. Het verkeer is hier rustiger en de straten zijn smaller...

Feb 24, 2016 - Tjoeken van Bandung naar Jokja

Om kwart voor zeven zaten we vanmorgen aan het ontbijt omdat de bus om kwart over zeven zou vertrekken naar het treinstation van Bandung. Ik heb de kip met nasi deze keer overgeslagen en ben direct aan het fruit gegaan. Zonder yoghurt helaas, maar in Azië zeur je daar niet om. Onze reisleider Iwan had gezegd dat de rubberen tijd niet geldt voor de trein en een half uur later zaten we fris en fruitig in de bus. Het station in Bandung zag er netjes uit. Schoon en overal bewaking. Ik weet niet hoeveel soorten militairen en politie ze hier...

Feb 23, 2016 - Glibberen naar de vulkaan

Vandaag uitslapen. We hoefden pas om half negen in de bus te zitten. Tijd genoeg voor een ontbijt met kip, rijst en groenteprut in ons hotel in Bandung. Op weg naar de nog werkende vulkaan Tangkuban Perahu. Het is regenseizoen en aangezien niet iedereen daarop was voorbereid zijn we bij een supermarkt gestopt om regenkleding te kopen. Bien kwam terug met twee identieke donkerblauwe regenjacks en dito broeken. Nu heb ik toch meer dan dertig jaar kunnen vermijden dat wij uniseks kleding dragen en dan blijf ik één keer in de bus zitten en het...

Sep 15, 2014 - direction île de Java

Après un vol impeccable avec la célèbre compagnie Garuda :) , compagnie national de l'Indonésie, reliant Lombok et Yogyakarta, nous voici maintenant sur l'île de Java pour visiter pendant 1 semaine une ville réputée comme étant l'endroit artistique et culturel par excellence de la région. Cest aussi un passage obligé pour la majorité des touristes car il y a plein d'activité à proximité de la ville. On a choisi de resté dans un B&B très très rustique dans un petit district local, un peu en dehors des lieux touristiques et nous n'avons pas...

Asian Adventure!

May 24, 2014 - Cycle Ride

We had Saturday off as a free day so I joined for the bicycle city tour. We left in the morning and spent about 4 hours exploring the villages and outskirts of the city. The bikes were a "little" dated but at least we had helmets this time. haha It was a little scary riding in the streets with all the cars and motorbikes plus being on the left side. But you get used to it and it was a lot of fun! We stopped at a tofu and Tempe making shop which was very interesting to see how it is made. We then got back on the road and traveled to some...

May 23, 2014 - Java's Beauties

Early rise (5am) today as we explored two breathtaking temples. The first, 8th century Borobudor, the largest Buddhist temple in the world. Beautiful and enigmatic, Borobudor is a marvelous structure and one of the great treasures of South East Asia. Built as a large single stupa and when viewed from above, resembles a giant mandala. The story of Buddhist cosmology is carved in stone that is portrayed in panels, explaining important lessons in the pilgrimage towards enlightenment . We were given traditional sarongs for our visit which we...