Read and rate Travel Journal Entries for Madgaon, Goa, India

Jan 12, 2011 - Belur

Eine zutiefst suedindische Tempelstruktur empfing uns hier auf brennend heissem Stein. (Alle Tempel sind ausschliesslich ohne Schuhe zugelassen). Die genaue Betrachtung der detailreich in Stein gemeiselten Alltagsszenen und des grossen Tempelgelaendes verschlangen einen Grossteil des restllichen Nachmittags, ehe wir -erneut mit Schumi`s Reinkarnation am Steuer- im Eiltempo gen Mysore rasten, ohne versehentlich eine Kuh umgemaeht zu haben, was dem Verursacher (sollte er den Unfall ueberleben) im indischen (u. nepalischem Gesetz), bei Mangel...

Nov 23, 2008 - Heading south to Goa

SUMMARY • Train to Margao (Madgaon), Goa DETAIL I leave in plenty of time for the train but before leaving the hotel I point to a sign that says that visitors (like hello, who are these visitors) are to be in the hotel before 10:00pm. I tell them that the English is incorrect. “Please write what should write’, says the receptionist. “Visitors are to leave the hotel by 10:00pm”, I say then, “that will be 100 rupees – the Indian way’. They laugh as that’s the way it is here, and that’s OK. It’s just a fifteen minute walk to the station and...