Read and rate Travel Journal Entries for Hekla, Iceland

Aug 7, 2011 - Skogar bis Vatnajoekull

Da es nach unserem Abendessen immer noch sehr hell war, spazierten wir auf, und unter einem Wasserfall, welcher hoch ueber einem schwarzen Lavastrand throhnt. Wieder mal 1 gewaltige Dusche. Retour gings in eines der vielen Edda-Hotels, welche wir nur waermstens empfehlen koennen. Das sind im Sommer leerstehende Schulen oder Gemeindehaeuser, welche in der Touristenhochsaison als Hotels umfunktioniert werden, oft mit eigenen Thermalbaedern und immer mit genialen Fruehstueckbuffets. Morgens in Skogar besuchten wir ein Openair-Heimatmuseum und...

Sep 2, 2004 - 10 August - Hekla

In the morning we were off again, this time to the west. We travelled for over an hour along the coast then turned north towards the mountains. Above us we could see the volcano Hekla which erupted six times during the twentieth century. Snow was lying on its upper slopes but not at the top where there is too much heat. We stopped to look at a typical recent lava field gradually being colonised by moss. We then drove on dirt roads to our next stop at Trollkonuhlaup, an impressively powerful twin waterfall on a wide river. The next stretch...