Read and rate Travel Journal Entries for Jiangsu, China

May 6, 2014 - Claire et Virginie a Suzhou

Suzhou, l'une des villes d'eau autour de Shanghai est classée au patrimoine de l'Unesco. Dans la ville-musée,traversée par des canaux, Claire et Virg partent a la découverte des nombreux jardins traditionnels et profitent d'une agréable ballade a travers les petites rues. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Suzhou, one of water cities around Shanghai is part of Unesco patrimoine. In this city-museum, surrounded by canals, Claire and Virg will discover beautiful gardens...

Apr 29, 2014 - Suzhou to Shanghai

28th and 29th April Yesterday disappeared with the transfer from Guilin to Shanghai. Our flight was delayed at Guilin and our arrival at Pudong airport was at a distant gate. We didn't leave the airport until about 3:30. We drove by coach directly to Suzhou which is about two hours from the centre of Shanghai. Shouzou is a canal city and is famous for a number of UNESCO world heritage cultural gardens. This morning started with a boat ride on the canals within the old city of Suzhou. A number of original houses have been renovated. From the...

Oct 27, 2013 - Suzhou

Day 11: Sunday, October 26th We arrived in Suzhou (pronounced Sue Choe) on Saturday evening, went straight to dinner and then to our hotel. For once we got to bed at a reasonable hour. There was no point in unpacking anything because our bags were going back on the bus first thing in the morning. Our day in Suzhou was to be short but very sweet. Sunday morning after an early breakfast we were dropped off at one of the more famous of the 9 classical gardens in Suzhou. Called the Lingering Garden, it has been recognized as a World Heritage...

China Adventure 2013

May 10, 2013 - Starbucks en lekker eten

Dag vrienden & familie, Gisteravond heerlijk gegeten en Han blijkt een groot vleeseter te zijn, metname de babi pangang. Maar wel graag met een beetje saus.....een echte fijnproever. Afgelopen nacht met verbazing gekeken hoe Han slaapt. Soms een snik en gaat dan in bed zitten met zijn hoofd tegen de spijlen. Ook als hij zijn hoofd stoot geeft Han geen snik. Dan steken er weer 2 voeten tussen de spijlen, dan steken de voeten rechtop in de lucht...een diepe zucht en weer slapen. De airco op de kamer kan geen constante temperatuur aanhouden,...

May 9, 2013 - Een glimlach in de regen

Han heeft bij het opstaan duidelijk zin in eten en had vandaag iets meer tijd nodig om op gang te komen. Afgelopen nacht een aantal huilbuitjes maar een knuffel doet wonderen De truc om met de platte hand op de matras te slaan werkt. Hij gaat liggen maar 2 pretoogjes en een grote glimlach maken duidelijk dat het nog geen tijd is om te gaan slapen. Gisteravond maar op de gang de koffie & thee gedronken na het naar bed brengen van Han, zolang Han ons ziet wil hij spelen, leuk maar elkaar niet kunnen zien op een hotelkamer is lastig als het...

May 8, 2013 - Sight Seeing Nanjing

8 mei, de verjaardag vanmorgen begonnen met een grote glimlach van Han, geweldig. Tijdens het ontbijt wat protest van Han, brood geniet nu de voorkeur ipv rijst. Ook bananen zijn niet veilig. Branco, Evelien en Ceccile hadden ballonen geregeld, erg leuk en het hotelpersoneel snapt er helemaal niks van. Deze ochtend de oude stadsmuur van Nanjing bezocht, daarna een klooster. De wandelwagen had het erg zwaar op de stadsmuur door alle scheve tegels, Han genoot en hoe sneller we liepen des te beter. In de tempel wierrook aangestoken, 3 stokjes,...

May 7, 2013 - Op bezoek bij de rechtbank en burgerzaken

Vandaag rond 8.45 vertrokken voor het afronden van de lokale formaliteiten. Tijdens het ontbijt werd Han onrustig, later hoorden wij dat hij na het eten een speeltje nodig heeft. Het hotel heeft een uitgebreid buffet en voor ieder wat te vinden, Han wil graag rijstpap maar kijkt wel met een schuin oog naar mijn bord met nasi. Wel heeft Han een stukje brood gegeten, stap voor stap laten wennen aan het Nederlandse ontbijt anders is het 24/7 noedels en nasi. De rechtbank en burger zaken bevinden zich in hetzelfe gebouw en...ook dezelfde ruimte...

May 7, 2013 - Lunch

Het is heerlijk weer buiten, vandaag met Ceccile en het andere stel de kinderen in de kinderwagens gezet en een stuk gelopen richting de mall met daarin een Wallmarkt. Maar op een lege maag kunnnen we niet winkelen......een snelle hap bij de McDonalds en Han eet zelf frites. Gisteravond zat Han in het restaurant met zijn lepen in zijn bord te roeren, dus toen maar Han met stokjes gevoerd. En bij het allerlaatste hapje...............pakte Han zijn lepel en wist zelf het stukje ei/tomaat naar binnen te werken. Toch het idee dat we een beetje...

May 6, 2013 - De ontmoeting

Wat een bijzondere dag, rond 1430 uur de ontmoeting met Han. De rit van het weeshuis naar Nanjing heeft 4 uur in beslag genomen, de koekjes en het drinken gingen er snel in, we kregen van de verzorgers de opmerking dat hij gek is op eten. Han is dol op knuffelen, laat zich goed troosten en heeft in de autorit terug naar het hotel, zo'n 20 minuten, heerlijk geslapen. We gaan Han zo wakker maken anders slapen wij vanavond niet. Alles gaat goed verder in Nanjing. Groetjes, Marco, Antoinette en Han

May 4, 2013 - Eerste levensmiddelen gekocht

Vanmiddag met de groep de lokale supermarkt bezocht voor de eerste levensmiddelen voor Han. Een enorm pak koekjes voor het lange wachten bij Civil Affairs en de notaris later deze week en voor de trek overdag noedels. Dacht een pakje Fruitela te hebben gevonden maar het bleken kippenpoten te zijn, het duurde wat langer voordat we alles hebben gevonden. Chips met komkommersmaak.....en nog meer bijzondere culinaire versnapperingen zullen we later aan een test onderwerpen. Wel een Starbucks gevonden en voor het eerst in 2 dagen normale koffie...

May 4, 2013 - De reis naar Nanjing

Een goede vlucht naar Beijing gehad, op de luchthaven wat duw- en voorkruipwerk in verband met de korte aansluiting met de kist naar Nanjing. Rond 1200 uur lokale tijd in hotel aangekomen na transfer in mini-bus van luchthaven. Chinezen hebben een bijzondere rijstijl en van ritsen hebben ze nog nooit gehoord. Net 5 sterren hotel (oke, chinese sterren) maar het ziet er keurig uit. Net met onze tolk Michael kennisgemaakt, aardige kerel die ons wist te vertellen dat we morgen eerst naar de bank gaan om geld te wisselen, en morgenmiddag om 1430...

Feb 15, 2013 - Luoyang

Luoyang 3 days. Day 1 On Monday we hopped an early 7am train to Luoyang about 2 hours from Xi’an at 186mph. Fast! Our plan was to spend several days in the area. Drew and I developed a plan to visit 5 UNESCO world heritage sites in 5 days. Stop number one White Horse Temple about 13km west of Luoyang. The White Horse Temple is regarded as the first surviving Buddhist temple erected on Chinese soil, originally dating from the 1st century AD. When two Han-dynasty court emissaries went in search of Buddhist scriptures, they encountered two...