Read and rate Travel Journal Entries for Nanjing, Jiangsu, China

Nov 8, 2016 - Van Xian naar Nanjing

Vannacht met de nachttrein naar Nanjing gereden. Helaas weinig geslapen door de harde bedden, het ruwe geschommel en de geluiden. Gelukkig in de ochtend geen programma. 's Middags naar de brug over de Jang Tse Kiang, de drukstbevaren rivier van China. De brug wordt net nu gerenoveerd, dus afgesloten voor het verkeer. Erg surrealistisch. Daarna naar het historisch museum met o.a. het dodenpak van Jade en een nagebouwde Chinese straat uit begin vorige eeuw. Erg leuk. Oh ja, ook nog een grappige reclame gezien voor plastische chirurgie en...

China

Apr 16, 2016 - Nanjing

Arrived Nanjing Thursday had a bit of fun at station had trouble getting a cab and when I did put my case in the boot . When I showed the driver the address he refused to take me. Dont know why but had to gey out next option was on the back of a motor scooter so thats howI got here. Yesterday I went to the city wall it has been restored for about 5000m at the end you go through a temple. Today I visited the memorial for the people killed in Nanjing by the Japs in the war. 300000. Were killed and all the women were raped if.they resisted...

Europe BY RAIL 2012

May 10, 2013 - Starbucks en lekker eten

Dag vrienden & familie, Gisteravond heerlijk gegeten en Han blijkt een groot vleeseter te zijn, metname de babi pangang. Maar wel graag met een beetje saus.....een echte fijnproever. Afgelopen nacht met verbazing gekeken hoe Han slaapt. Soms een snik en gaat dan in bed zitten met zijn hoofd tegen de spijlen. Ook als hij zijn hoofd stoot geeft Han geen snik. Dan steken er weer 2 voeten tussen de spijlen, dan steken de voeten rechtop in de lucht...een diepe zucht en weer slapen. De airco op de kamer kan geen constante temperatuur aanhouden,...

May 9, 2013 - Een glimlach in de regen

Han heeft bij het opstaan duidelijk zin in eten en had vandaag iets meer tijd nodig om op gang te komen. Afgelopen nacht een aantal huilbuitjes maar een knuffel doet wonderen De truc om met de platte hand op de matras te slaan werkt. Hij gaat liggen maar 2 pretoogjes en een grote glimlach maken duidelijk dat het nog geen tijd is om te gaan slapen. Gisteravond maar op de gang de koffie & thee gedronken na het naar bed brengen van Han, zolang Han ons ziet wil hij spelen, leuk maar elkaar niet kunnen zien op een hotelkamer is lastig als het...

May 8, 2013 - Sight Seeing Nanjing

8 mei, de verjaardag vanmorgen begonnen met een grote glimlach van Han, geweldig. Tijdens het ontbijt wat protest van Han, brood geniet nu de voorkeur ipv rijst. Ook bananen zijn niet veilig. Branco, Evelien en Ceccile hadden ballonen geregeld, erg leuk en het hotelpersoneel snapt er helemaal niks van. Deze ochtend de oude stadsmuur van Nanjing bezocht, daarna een klooster. De wandelwagen had het erg zwaar op de stadsmuur door alle scheve tegels, Han genoot en hoe sneller we liepen des te beter. In de tempel wierrook aangestoken, 3 stokjes,...

May 7, 2013 - Lunch

Het is heerlijk weer buiten, vandaag met Ceccile en het andere stel de kinderen in de kinderwagens gezet en een stuk gelopen richting de mall met daarin een Wallmarkt. Maar op een lege maag kunnnen we niet winkelen......een snelle hap bij de McDonalds en Han eet zelf frites. Gisteravond zat Han in het restaurant met zijn lepen in zijn bord te roeren, dus toen maar Han met stokjes gevoerd. En bij het allerlaatste hapje...............pakte Han zijn lepel en wist zelf het stukje ei/tomaat naar binnen te werken. Toch het idee dat we een beetje...

May 7, 2013 - Op bezoek bij de rechtbank en burgerzaken

Vandaag rond 8.45 vertrokken voor het afronden van de lokale formaliteiten. Tijdens het ontbijt werd Han onrustig, later hoorden wij dat hij na het eten een speeltje nodig heeft. Het hotel heeft een uitgebreid buffet en voor ieder wat te vinden, Han wil graag rijstpap maar kijkt wel met een schuin oog naar mijn bord met nasi. Wel heeft Han een stukje brood gegeten, stap voor stap laten wennen aan het Nederlandse ontbijt anders is het 24/7 noedels en nasi. De rechtbank en burger zaken bevinden zich in hetzelfe gebouw en...ook dezelfde ruimte...

May 6, 2013 - De ontmoeting

Wat een bijzondere dag, rond 1430 uur de ontmoeting met Han. De rit van het weeshuis naar Nanjing heeft 4 uur in beslag genomen, de koekjes en het drinken gingen er snel in, we kregen van de verzorgers de opmerking dat hij gek is op eten. Han is dol op knuffelen, laat zich goed troosten en heeft in de autorit terug naar het hotel, zo'n 20 minuten, heerlijk geslapen. We gaan Han zo wakker maken anders slapen wij vanavond niet. Alles gaat goed verder in Nanjing. Groetjes, Marco, Antoinette en Han

May 4, 2013 - Eerste levensmiddelen gekocht

Vanmiddag met de groep de lokale supermarkt bezocht voor de eerste levensmiddelen voor Han. Een enorm pak koekjes voor het lange wachten bij Civil Affairs en de notaris later deze week en voor de trek overdag noedels. Dacht een pakje Fruitela te hebben gevonden maar het bleken kippenpoten te zijn, het duurde wat langer voordat we alles hebben gevonden. Chips met komkommersmaak.....en nog meer bijzondere culinaire versnapperingen zullen we later aan een test onderwerpen. Wel een Starbucks gevonden en voor het eerst in 2 dagen normale koffie...

May 4, 2013 - De reis naar Nanjing

Een goede vlucht naar Beijing gehad, op de luchthaven wat duw- en voorkruipwerk in verband met de korte aansluiting met de kist naar Nanjing. Rond 1200 uur lokale tijd in hotel aangekomen na transfer in mini-bus van luchthaven. Chinezen hebben een bijzondere rijstijl en van ritsen hebben ze nog nooit gehoord. Net 5 sterren hotel (oke, chinese sterren) maar het ziet er keurig uit. Net met onze tolk Michael kennisgemaakt, aardige kerel die ons wist te vertellen dat we morgen eerst naar de bank gaan om geld te wisselen, en morgenmiddag om 1430...

Dec 14, 2012 - The Cemetery of Confucius

The Cemetery of Confucius is about one kilometer north of Qufu City. It is a cemetery specially for Confucius and his descendants, and the largest,oldest and best-preserved ancient family cemetery in the world. I often travel Xian since the Xian airport transportation has been developed. At the beginning, the cemetery only occupied an area of one hectare. Over the last 2,400 years, all the descendants of Confucius and the members of the Kong clan were buried here. The emperors of the past dynasties constantly bestowed graveyards to the...

lihongyun

Dec 14, 2012 - The Chinese Cities Introduction

The construction of the Chinese cities began 5,000 years ago at least, and the ancient Chinese cities generally fell into two hypes: capital cities and ordinary cities. The ancient, capitals were all laid out with the imperial palace as the center, and civilian residences in the surrounding areas; and the ordinary cities took the local administration seats of the prefectures and counties at the core, with the temples and civilian residences in the nearby areas. It is the concrete reflection of the feudal hierarchy in the construction of the...