Read and rate Travel Journal Entries for Anhui, China

Jul 27, 2015 - Zàijiàn再见 Shanghai

Het einde van een jaar Shanghai is alweer daar. Uiteindelijk wordt het door mijn zwangerschap 11 maanden. Volgende week (dan ben ik 34wk zwanger) vliegen we weer terug richting Nederland. Een gek idee, maar wel heel fijn. We kijken er allebei naar uit. Naar zowel Nederland als naar alle vrienden en familie. De laatste maanden zijn best snel gegaan hier. We hebben nog een paar leuke uitjes gemaakt. We zijn naar Yangshuo het zuidwesten van China gegaan. Een hele mooie omgeving met karstbergen. Daar hebben we lekker gefietst. Het had wel erg...

Larissa in Shanghai

May 2, 2015 - De wondere wereld van India en de gevolgen.....

India februari/maart Half februari viel bijna samen met Chinees nieuwjaar en ook dan hadden we weer een vakantie gepland. Dit keer richting India. Dat is een langgekoesterde wens van mij en aangezien we nu toch aardig in de buurt zaten, moest het er maar van komen. Vanwege mijn misselijkheid en moeheid met lage bloeddruk was ik wel wat trager dan anders, maar het ging eigenlijk prima. Het land is echt een heel bijzonder land om ooit in je leven heen te gaan. Het is zeker geen relaxte vakantie. Het is er heet, heel stoffig, heel vies, heel...

May 2, 2015 - Si yue hen hao- April erg goed

Nederland Zoals velen van jullie weten waren we eind maart/begin april twee weken in Nederland. De vliegreis zelf viel niet mee. Ik begon direct met spugen toen ik net aan boord was en toen hadden we ook nog 2 uur vertraging. Gelukkig kwam mijn maag tot rust en viel de vlucht erg mee. Op Schiphol werden we opgewacht door mijn ouders en de Klosjes. Wat was dat fijn zeg. Zo een leuk en warm ontvangst. Ik had lekker mensen om me heen en ook al begon ik weer te spugen, vond ik het zo fijn om iedereen te zien en in de frisse buitenlucht te zijn...

Larissa in Shanghai

Apr 17, 2015 - Duibuqi, wo mei wang le nimen (Sorry, Ik was jullie niet vergeten)

Sorry, ik weet echt dat ik al veel te lang niets heb geschreven. Maar we waren nogal druk met reizen en andere bezigheden. De tijd vliegt dan zeg maar. Ik zal proberen niet te langdradig te tijd in te halen. Lees vooral wat je interessant lijkt. Kerst 2014 Aangezien het echt te lang geleden is, zal ik jullie niet teveel meer vermoeien met oude verhalen. Maar even kort over ons kerstdiner. Het was top. We hebben heerlijk gegeten, zelfgemaakt natuurlijk. Pierre had prachtige wijntjes meegenomen en de avond eindigde met het meezingen van...

Jan 7, 2015 - Inmiddels 4 maanden verder, deel 2

Deel 2 DECEMBER Terug in Shanghai was het wel erg stil zo zonder Bart. Ik heb lekker veel gesport en de weekenden volgepland. Zo ben ik bij een Kerstmarkt geweest met Caroline en Leticia. Met gluhwein en bratwurst en twee Chinese meisjes van hun werk. Leuk om eens met Chinese meiden te kunnen praten. In het begin waren ze erg verlegen, maar na een tijdje werden ze steeds losser. Leuk om te zien. We hadden een Italiaans kerstdiner van Italiaans collegaatje van Bart georganiseerd door haar geboorteprovincie. Heerlijk eten! Ik heb ook een...

Oct 20, 2014 - Tongli

Une échappée a Tongli, l'une des jolies villes d'eau autour de Shanghai. Avec nous; Beatrice, Gerald, Cleli, Esmee et Thimotee. Sans aucun doute, la Chine comme on l'avait imagine. ___________________________________________________________________ Day trip to Tongli, one of the lovely water town near Shanghai With us: Beatrice, Gerald, Cleli, Esmee et Thimotee Without a doubt, China like in our dream

Nov 6, 2013 - Back in Shanghai

On our second day in Huangshan we took a bus ride to the ancient village of Xidi. It is almost one thousand years old and has about 500 inhabitants many of them older. It is surrounded by beautiful scenery and many art students go there to practice their drawing and painting skills. They were all very friendly wanting to say hello and how are you but that was pretty much the extent of their English. A few of them wanted to have their picture taken with us. The bus ride to the village is pretty hilly with lots of bends but that didn't deter...

Nov 4, 2013 - Huangshan

.....On Tuesday we took a bus from hangzhou to Huangshan. Despite the bus looking a bit tired it cruised fairly effortlessly along the highway and it took slightly less than 3 hours. Getting the bus tickets and finding our boarding gate was quite easy. The the road was very good and it was nice to see a bit of the countryside. Greg had a bit of trouble with his seat though - every time we hit a bump his seat would recline back a little more. He tried straightening it up each time but in the end gave up. We befriended a young student who is...

Nov 20, 2012 - The Huangshan Mountain

Mountain hiking was the plan for the next 24 hours and I had Chinese Flu on its way. Though not knowing this, I popped a load of painkillers for the headache and hit the Huangshan mountain along with Bart, a police officer from Holland (I don’t think he smoked hehe). What an awesome sight! At first there was some panic as we rode up the cable car with all the mist and fog around but when we reached the top, the view was out of this world. The pictures do not do it justice; in fact did you know that this mountainous area was the...

Jul 21, 2011 - ** First two weeks in China - Blog **

It’s been a while since we’ve updated our blog, partly because we’ve been adjusting to China and haven’t had a chance to reflect until now, but mostly because we haven’t had a long train journey to spend some time writing on for a while... So we’re now on the 22 hour journey from Shanghai to Guilin (in the southern province of Guangxi) and have decided to try to catch-up. It’s been a few weeks so please bear with us if this turns into a bit of an essay. Since we last blogged we’ve spent around a week in Beijing, a few days in both Shanghai...

May 17, 2010 - Shanghai and Huang Shan

Our second day in Guilin we enjoyed a trip to the Reed Flute Cave. In addition to all the rock formations above ground, there are some impressive caverns underground. This cave had plenty of stalagtites and mites, stone waterfalls, and many imaginative formations. Lots of folks come here, and it was well lit (when you have a guide that knows where to turn on the lights). Afterwards we went to the Pearl Museum (front for pearl shopping!). Ruth got a black pearl bracelet for herself, but I just got ideas for jewelry making with the stash of...

Oct 13, 2009 - Day 24: Public bus trip back to Shanghai

Beep, beep... beep. 6.30am saw us up bright and early for our 7 hour public bus journey back to Shanghai. We probably could have got there quicker if the bus didn't stop (beep, beep, beep, beep, beep) three times to pick up people and four times for toilet stops, but eventually we got there. Seriously, that's how many times the bus driver beeped in the time it took me to write two sentences, including the three times that he beeped before I could even put pen to paper! Tomic seemed to be stressed out checking us in, partly because both...