Read and rate Travel Journal Entries for San José de Chiquitos, Bolivia

Mar 26, 2010 - Un journaliste québécois, des mennonites allemands, et des globes trotteurs français

Il était prévu que Jérôme, un ami français de Thierry, passe nous prendre à Santa Ana à 14h. On se renseigne la veille pour aller de San Ignacio à Santa Ana, à 2h de route. Et là, encore une fois, on est surpris par l'organistion bolivienne: il y a 2 compagnies de bus concurrentes, qui desservent quotidiennement Santa Ana, toutes les deux au même horaire! Et bien sûr, cet horaire ne nous convient pas... Jérôme passe finalement nous prendre à San Ignacio. Il est accompagné d'Eric, journaliste de presse écrite québécois, qui fait un reportage...

Mar 28, 2005 - Bolivia, San Jose de Chiquitos, Jesuit missions circuit

28-03-05 /29-03-05 I arrived at midnight in San Jose de Chiquitos, one of the 7 villages in the Jesuit missions circuit and stayed in the hotel Turuba at the plaza. In the 1700´s the Jesuit settled here in this relatively unknown area, not being claimed at that time by the Spaniards or the Portugese. The set-up a rather unique community, changing the indigenous people from a nomadic way of living into community living. Instead of imposing religion and western culture on the indian people, the opted for the gradual approach of teaching...