Usa / Canada2014 travel blog

Casper og Nicolai trængte til at sove længe, så det fik de lov til. Jonas kom over på mors og fars værelse og spilled Ipad fra morgenstunden.

Vi kørte først fra hotellet kl. 10:15 med retning mod Golden Gate og Muir Woods (giant Redwood træer). Undervejs, efter at have krydset Golden Gate, fandt vi en morgenmads diner (café)sådan en man ser i amerikanske film. Her fik vi en gang solid morgenmad. Nogen fik pandekager m. sirup, andre morgenmads burritos,og en english breakfast m. scramble æg/bacon.

Bagefter kørte vi videre til Muir Woods, men da vi først ankom kl. 11:30 var der propfyldt med biler og mennesker. Parkeringspladserne var fyldt op stod der på skilte. Vi kørte 5 miles ud af en vej, hvor folk havde smidt deres biler og var på vej gående op til park (skov) indgangen. Men så langt orkede vi ikke at gå, for derefter skulle gå rundt inde i skoven også, så vi vendte om og kørte tilbage. Som en sidste mulighed, inden vi vendte om og kørte retur til byen, kørte vi ind på den 1. parkeringsplad med "full" skilt, og tænk endnu engang tilsmilede lykken os - der var en Dodge (bil/van) magen til vores som kørte og så snuppede vi da den plads :-) lige for næsen af de som holdt bag os...

Indgangen var billig, børn var gratis og voksne kostede $ 7 / voksen. Ved indgangen var der naturguider som stod og fortalte forskelligt om hvad man kunne opleve inde i skoven. Den ene, en ung pige, spurgte os hvor vi kom fra. Da vi svarede Danmark blev hun så glad, hun havde boet i København som udvekslingsstudent i 1 år, og hun var vild med det. Hun have lyttet længe efter danskere men havde endtil vi kom kun stødt på svenskere. Så hun var helt vild med at tale med os. Hun fortalte os om dyrerne vi kunne se i skoven, bla. en banana slug (banan snegl), som vi fortalte hende at den kendte vi skam godt, havde jo set i Canada. Hun sagde også at vi skulle holde udkig, for der var spottet et stinkdyr i skoven den dag.

Vi tog afsked med hende og gik så ind i skoven og kiggede på de meget høje træer. Der stod træer i skoven som var 1200 år gamle. Denne skov var også lidt "regnskovs-agtig" idet tågen/fugten som hænger over San Francisco området drypper og vander i denne skov. Samme morgen havde hele skoven været dækket af tåge, men den var nu væk da vi var der ved middagstid. Vi gik en fin tur på stierne rundt, og op ad bakker.

Så kørte vi retur til hotellet og hvilede, drengene var en tur i poolen.

Til aften kørte vi mod San Jose, til en Red Lobster (rød hummer) restaurant-kæde som Claus syntes vi skulle besøge, vi havde fundet adressen på internettet. Der fik vi vel nok god mad :-) mums -

til forret delte vi 2 forretter :

muslinger i hvidvinssauce og

champignoner fyldt med hummer/krabbe/seafood kød - garneret med ost

til hovedret fik vi

pizza med hummer (Jonas)

bøf med grillede rejer på, pommes frites (Casper)

ultimate feast (1/2 Maine hummerhale, snekrabbe ben+kløer som skulle knækkes med en nøddeknækker + 2 forskellige slags rejer, den ene indbagt. Dertil grønne bønner (Claus, Nicolai, Lene)