Hanna og Tor Åge til Australia travel blog

godt med "hjemmelaga"middag

Townsville

Flott strandpromenade

Nord for Rockhampton er det dødelige stingers i sjøen mellom oktober til...

det er satt opp flasker med eddik på alle strendene i tilfelle...

Rett i fra båten heiv vi oss i bilen og kjørte nordover til Townsville. Her sjekka vi inn på en backpacker, laget oss egen middag, vaska klær og gikk til sengs. Tor Åge tålte dårlig den friske sjølufta og hadde pådratt seg en lungebetennelse, i følge han selv...(forkjølelse)

Tirsdag 5.juli

Det ble havregrøt til frokost og noen timer i Townsville. Townsville var en hyggelig by med en flott strandpromenade. Vi hadde sol, men fremdeles en del vind. Hanna rusla rundt med en hostende og harkende Tor Åge på slep. Tor Åge måtte til slutt kaste inn håndkleet og la seg på en benk i parken, mens Hanna "kikket" seg ferdig. Vi avsluttet oppholdet i Townsville med kaffe og Turkish delight(som er den store hiten, når det gjelder kaffegodt- introdusert av Sissel da hun var på besøk i mars, og siden vært Hannas favoritt godteri siden: takk ,Sissel)på en flott cafe med utsikt over havet!

Fra Townsville gikk turen til Cairns, i øsende pøsregn. Her møtte vi ei jente i klassen til TorÅge som hadde vært så grei å ta med seg snorkelutsyret vårt som vi hadde glemt igjen hjemme. I Cairns var det vanskelig å finne sted å bo, alt var fullbooket. Vi endte opp på det flotte motellrommet, helt nytt - litt utenfor byen. Vi ble tatt imot av den overhyggelige dama, som sikkert sa darlings til oss 20 ganger i løpet av de minuttene det tok å sjekke inn. Hun syntes også at vi, darlings, kunne få lov til å bli et par timer lengre enn vanlig utsjekktid! uten at vi ba om det - hyggelig!

Det ble Tour de France til langt på natt, og Hanna fikk ikke sove - da Tor Åge satt og hoppa av spenning i senga.. Enda verre var det at det ikke bare var Tor Åge som hosta og harka onsdags morgen: Hanna var smitta: host host!