Hanna og Tor Åge til Australia travel blog

Capricorn caves

vi måtte gjennom trange passasjer..

stemningsfylt

Onsdag morgen dro vi fra Rockhampton til Capricorn Caves, hvor vi ble med på en times omvisning i grottene. Det er også laget en egen katedral inne i grottene. Det sies at akkustikken i katedralen skal være like god som den er i Operahuset i Sydney! Virkelig en spesiell opplevelse!! Vi fikk også sett bittesmå flaggermus - og kjente også lukta av dem:(

På turen gjennom grottene møtte vi på Maren, ei jente fra Stavanger(faktisk!)Hun var på ferie en måned, reiste alene. Hadde kjøpt seg bil og var nå på vei nordover for å møte venner. Tøft gjort!!

Etter omvisningen hadde vi lunsj ute i det fri. Har kjøpt oss kjølebag til å ha med i bilen - veldig greit og ikke minst en fin måte å gjøre turen litt billigere på!

I etttiden dro vi videre, Airlie Beach var neste mål: nærmere 50 mils kjøretur. På en av rasteplassene(tissepause!) på veien kom vi i prat med en mann fra Melbourne. Han ga oss kjørekart over Queensland og proppa oss fulle med gode reisetips. Nok et levende bevis på disse utrolig hyggelige Australienerne!!

Vi hadde ikke kjørt lenge etter møtet med denne mannen, før vi så en dame som stod i grøftekanten og veivet desperat med armene. Bilen stod parkert i veikanten. Vi måtte jo bare stoppe, dama gråt og var helt fortvila: bilen hadde kokt over, i baksete satt to små, virkelig in the middle of nowhere! Hun hadde prøvd å få hjelp i 15 minutter, men ingen hadde stoppa for å hjelpe henne. Vi(Tor Åge) prøvde så godt vi kunne, uten særlige bilkunnskaper. Tor Åge fikk fylt på nytt vann, men etter å ha fylt på 10liter vann, som bare rant rett ut av bilen, kunne vi ikke annet enn å tilby, Kylie og ungene om å sitte på med oss. Kylie ville ikke dra fra bilen og fikk til slutt tak i mannen som skulle komme å hente dem. Etter nærmere to timer dro vi videre, mens de andre måtte sitte og vente i nye timer på etterlengtet transport og hjelp.

Det ble mørkt før vi kom oss til Airlie beach. Vi sjekka oss inn på en backpacker og gikk rett i seng..ZZZZZ