Mia og Bjarke i Sydamerika travel blog

Busturen til Cabanaconde lovede godt. Vi humpede afsted fra Arequipa kl. 2 om natten og tog den derefter ad grusveje og haardnaalesving i baelgravende moerke. Da vi vaagnede og solen stod op, kunne vi se, at autovaern og to spor var en mangelvare, selvom vi koerte paa kanten af en af verdens dybeste kloefter. Vi naaede frem til en iskold lille landsby, fandt vores forudbestilte hostel og overtalte moderen til ejerne til at lave morgenmad til os kl. 6.

Da solen kom frem (og vi havde sovet et par timer) viste det sig at vaere en rigtig fin lille landsby lige paa kanten af kloeften. Om eftermiddagen tog vi afsted for at se kondoren og vi var heldige. Vi saa mere end 10 kondorer. Nogle af dem helt taet paa. Det var fascinerende.

Naeste dag besluttede vi os for at kravle helt ned i bunden af kloeften, hvor der var den laekreste lille oase. En dukkert i poolen dernede var ogsaa mere end tiltraengt efter 3 timers haard og bagende varm nedstigning. Men sikke en tur! Det var virkelig fedt at vandre i bjergene. Da vi allerede havde bestilt en bus til Arequipa dagen efter, var der ingen udvej... vi maatte samme vej tilbage. Saa efter 2 timer i oasen, tog vi rygsaekken paa igen og kravlede 3 en halv time opad til vi naaede frem til Cabanaconde lige foer solnedgang. En fantastisk flot tur, men ogsaa en der virkeligt kunne maerkes i benene dagen efter.