Hanna og Tor Åge til Australia travel blog

Pappegøyen i treet utenfor vinduet vårt

Flere pappegøyer

Canadisk middag hos Mel. Hans fra Tyskland er også med

Nordmenn klare for kamp

Brisbane Lions mot Sydney Swans

Lions supporter!

Hanna sliter med abstinenser, etter å ha vært på tur i nesten tre måneder i strekk. Vant til at det skjer noe spennende HELE tiden! Er inne i en liten tilpasningsperiode, kan man vel si..Her begynner det å bli høst, har hatt regn hver eneste dag siden påskeferien. Det varierer litt, fra en regnskyll og ellers fint vær til øsende pøs store deler av dagen. Sånn sett er det jo greit at vi ikke er på ferie. Vi er ikke avhengig av strålende sol, når man bare skal sitte inne og lese likevel!! Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Leif - the Lizard har vært borte i flere uker nå. Vi har innfunnet oss med at han nok aldri kommer igjen:( Vi tror ikke vi har sett han etter at vi hadde ost og kjeks på terrassen, når Sissel og Astrid var på besøk. Da spiste han en gjeng med div insekter, så magen hans så helt deformert ut til slutt - kan hende at han rett og slett fikk for mye...

Vi har kjøpt oss skrivebord - så gjesterommet er gjort om til studierom.I et tre rett utenfor vinduet sitter de NYDELIGSTE pappegøyer - knall gule,blå, rød og grønne - og synger for full hals. Jeg storkoser meg, og får faktisk gjort en del - inspirert av pappegøyer og Bjørn Eidsvåg, (som jeg spiller på PCn)

Tor Åges dager er lange og intense og består av skole, øving og lesing og mer øving og mer lesing og enda litt mere lesing! Vi møtes til middag og tar oss en joggetur i ny og ne. Ellers setter vi av litt tid til kos i helgene. Det nærmeste vi kommer kvalitetstid i ukene, bortsett fra middag og jogging, er når Hanna stiller opp som prøvekanin, og Tor Åge tøyer og bøyer og strekker og knekker på Hannas nakke....

Forrige helg var vi på canadisk middag hos Mel. God mat og hyggelig selskap. Lørdag og søndag var Tor Åge på førstehjelpskurs på dagtid. Lørdag kveld var vi på rugby kamp, (aussi rules, egen form for rugby(australsk) - litt andre regler:tøffere)Det var over 30.000 tilskuere og høy stemning. En morsom opplevelse, selv om Brisbane tapte i siste sekund!

Har også hatt en del telefoner hjemmefra den siste uka. Vi har snakket med alle nieser og nevøer. Hadde en lang prat med Kristina på fem i Stavanger. Hun hadde masse å fortelle tante og onkel, og visste veldig godt at det var natt hos oss når det var dag hjemme i Norge. Vi snakket også om kenguruene som bærer babyene i en sekk på magen. Håkon på fem i Levanger, ba tante gå gjennom HELE lista over dyr i Australia, og jeg tror vi fikk med de fleste. Kristiane(3 år) lurte på om de ikke kunne komme på besøk, noe tante syntes var en helt STRÅLENDE ide! Til og med lille Matea på 1 år fikk sagt noen av sine første ord til tante nede i Australia: bleie og hadet! Minstejenta Fride(6mnd) i Stavanger, blir alltid blid og fornøyd etter en prat med tante. Vi fikk også kjempekoselig film av Fride og Synne(10år) i postkassa her en dag, hvor Synne sendte hilsen til tante og onkel... Sånt varmer et tantehjerte, kan dere tro!!

Ellers har vi nå endelig innstallert web-kamera og headsett. Har hatt noen samtaler allerede - kjempegod lyd - akkurat som å snakke i telefonen! Kameraet har vært i bruk en gang, hvor Hilde i Oslo fikk se Hanna i sakte kino! Håper å få testet det ut litt mere fremover, så det er bare å logge seg på og følge med når vi er på nettet!!

Noe sier meg at jeg bør runde av...studiene venter...(alt annet er så mye mer spennende...) Ha en fortsatt fin uke, til alle dere!!