Here we go again: New Zealand in winter. travel blog

Stukje Kaikoura Range en de Stille Oceaan

Zeeleeuwen rotsen. Ze zijn echter niet thuis.

Zee, 'strand', meeuwen en bergen.

Op deze foto zie je net 2 zeeleeuwen in het water springen.

Maaike op zoek naar stenen.

Vandaag wilden we eigenlijk vanuit Motueka naar Westport om daarna naar het zuiden af te zakken. Dat ging echter niet door, want door het slechte weer waren alle wegen (2 stuks) naar Westport afgesloten. Voor degenen die het willen opzoeken: Hope Saddle en St. Arnaud Pass, allebei afgesloten door sneeuwval.

Plannen zijn er om aangepast te worden, dus toen we in Wakefield wisten dat we niet verder konden, zijn we omgekeerd en terug naar Blenheim gereden. Na Blenheim richting Kaikoura aan de oost kust. Was ik de vorige keer ook nog niet geweest. Een hele mooie route door 2 bergen ruggen (Inland Kaikoura Range en Seaward Kaikoura Range) met uitzicht op besneeuwde bergen en de Stille Oceaan. Heel erg mooi. Kijk maar naar de foto's. Onderweg Engelse mensen tegengekomen die we al op de boot waren tegengekomen. Mooi verhaal trouwens: de boot waarmee we zijn overgevaren is in 1995 gebouwd bij Giesen de Noord als 'Isle of Innisfree' voor de veerdienst Holyhead-Dublin, daarna Rosslare-Pembroke Dock. Als 'Pride of Cherbourgh' is het nu een charter schip van P&O en in die hoedanigheid eerst gecharterd door Stena Lines als 'Stena Challenger' voor de dienst tussen Karlskrona and Gdynia en toen naar NZ gebracht voor de Cook Straight veerdienst tussen noord en zuid eiland onder de naam 'Kaitaki'.

En nu het mooiste: onze bovengenoemde Engelse vrienden (een echtpaar) hebben al eerder gevaren op de Kaitaki, maar dan tussen Dover en Cherbourgh!

Nu zitten we dus lekker in Kaikoura en gaan we zo meteen eten en dan misschien nog wat drinken en kijken naar de roei finales van de OS.