Hanna og Tor Åge til Australia travel blog

Endelig norgesbesok!! Sissel og Astrid er paa plass i Brisbane

Jentekveld - ost og kjeks. Trine deltar ogsaa paa gildet. Brunosten er...

Rakk toget til Bundaberg paa hengende haaret! Klar for JENTETUR!!!

Paa plass i Bundaberg

To sote smaa skilpadde - babyer. Snart klar for aa komme seg...

Nyklekkede skilpadde- egg

denne skilpadda på over 100 kg, la 139 egg!

Lady Musgrave island

Sitat Hanna: smøring ER veldig viktig, jenter!! Sissel og Astrid kom ikke...

Vi studerer livet under vann i en semi- undervannsbåt, litt tryggere enn...

Men Astrid var litt tøffere og snorklet i ca to minutter!

IDYLL!!!!!!!

Sissel noe bekymret for alle krypene, hun tror befinner seg oppe i...

turdamene inkludert Astrid - linselus

Ja mens stakkars Tor aage sitter hjemme og leser, er vi ute aa koser oss paa tur. Sissel og Astrid er paa plass. Etter to rolige dager i Brisbane, er vi naa kommet oss til Bundaberg. Damene begynner aa komme over jetlaget, og formen er stigende!!! Vi har brukt litt tid i Brisbane by, shoppet( viktig innslag paa jentetur, ikke sant Sissel!!!), vaert i botanisk hage, vaert pa plassen foran museum of Brisbane. Ellers blir det mye jenteprat, toys og tull!!!!!!! og det er jo moro! Onsdag kom vi oss til slutt avgaarde med tog til Bundaberg, og fikk med oss skilpaddeklekking paa stranden Mon Repos. En fantastisk opplevelse, fikk sett baade skilpadde babyer som karret seg opp av redet i sanden og sprang veien ned til stranden, og en skilpaddemor som la egg. Minuset er jo som paa mange andre slike kjente steder, alle turistene, som absolutt odelegger mye av stemningen, med spisse albuer, som knipser bilder i vilden sky, ogsaa naar de blir bedt om aa la vaere...

I dag, torsdag har vi tilbringt 10 timer paa sjoen, hvor Lady Musgrave Island, var maalet. Mye sol og havsalt!!!! Er usikre paa veien videre...og blir muligens litt lengre enn tidligere planlagt... Saa Tor Aage, det er bare aa smore seg med taalmodighet!!