Hanna og Tor Åge til Australia travel blog

besøk av Heidi og Roar som er på jorda - rundt -tur

Sihgt-seeing på Coot-tha, med utsikt over byen(Brisbane)

Suser av gårde på venstre side på vei til flyplassen for å...

Ja, da sitter jeg (Tor Åge) alene igjen i leiligheten i Brisbane. Etter å ha hatt besøk siden lørdag kjennes det litt tomt her nå. På lørdags kveld kom Roar og Heidi på besøk til oss. Roar kjenner jeg fra ulike kurs hjemme i Oslo. Begge to er fysioterapeuter og har reist rundt i verden i 6 måneder. Da de nå var i Australia og på vei forbi Brisbane var det hyggelig at de kom innom. De overnattet her to netter og sammen dro vi opp til Mt Kooh-Tha som er et lite fjell, men med god utsikt over by. Roar og Heido er nå i Byron Bay og koser seg nok der.

Ikke før var Roar og Heidi dratt før vi måtte ut på flyplassen og hente Astrid og Sissel. Hanna kjørte ut til flyplassen og hun holdt seg på venstre side av veien hele tiden!! Sissel er en tidligere kollega av Hanna fra den tiden hun jobbet på Mæhle. Astrid er en venninne av henne igjen. Astrid var ganske pjusk etter en lang flyreise, så hun la seg mens Sissel holdt koken hele dagen: utrolig!!! Sissel hadde også klart det kunststykke å få med seg et kilo brunost (av rette sorten) inn gjennom tollen!!! Så nå sitter en fornøyd TÅ med loff med brunost og kaffe!!!

Jentene dro tidligere idag avgårde med tog nordover til Bundaberg for å få med seg skilpaddeklekking, noe som skal være litt av en opplevelse. Så da er det noen som sitter misunnelige igjen i leiligheten og prøver å lese på anatomi og motorisk kontroll mm. Jentene skal videre på båttur til Lady Musgrave Island imorgen og kommer antakelig hjem igjen på lørdag.

Imens får jeg nytte sjansen til å komme meg litt ajour med lesing og praktisk øving. Ellers er alt bra. Det er fint vær, kanskje ikke så varmt som det har vært, ellers er det bare vi som begynner å bli vant til det.

Følg med på den spennende fortsettelsen.........................