Heidi og Roar på tur 2004 - 2005 travel blog

På sightseeing i nabolaget vårt her i Sydney

På kafe på sydney havn

Harbour Bridge i bakgrunnen

Operahuset....

Picknic i parken

Noen bilder fra leiligheten vår i Sydney

...

Felleskjøkkenet..

Bygget vi bor i i Petersham, Sydney

Frokost...

...

Vi ankom Sydney lørdag 12.februar. Etter å ha levert bobilen var vi klare for den store leilighetsjakten! Vi tilbragte flere timer på nettet for skumme gjennom leiemarkedet. Det er mange faktorer å ta hensyn til; prisklasse, beligenhet, hvor mange man evt skal dele leiligheten med osv..osv.. (Det skal også nevnes at jeg tror Heidi`s liste inneholder noen flere krav enn vanlig). De fleste leieaktørene har et minimumskrav om at man må bo der i 1 måned, så det var vanskeligere for oss som bare skal leie for 3 uker. Men tilslutt fant vi en veldig bra løsning ! Først flyttet vi inn i et hus i Newtown, som vi delte med 4 andre gutter. Etter 5 netter der, var leiligheten vi egentlig ønsket ledig og vi byttet til en 1- roms leilighet i Petersham. Petersham er en koselig bydel som ligger 10 min med bane fra Sydney sentrum. Leiligheten er ikke stor, men inneholder alt vi trenger av møbler samt gratis internett, kabel tv, stort felles kjøkken for alle som bor i bygget, felles vaskerom, oppholdsrom og terrasse. Rommet vårt har også en egen liten kjøkkenkrok med micro,kjøleskap etc. Så her har vi det supert !

Vi har foreløpig ikke rukket å utforske så mye av byen, men vi har tilbragt flere timer nede ved havna. Er utrolig koselig der med mange små cafeer og Harbour Bridge og Oprahuset i bakgrunn. Fredag var det bursdagsfeiring for Heidi med rødvin og god mat og til uken er vi klare for kurs !!