Jude & Eric Down Under travel blog

Hi Mates!

We zijn goed aangekomen na een regenachtig tussenstopje in Tokyo (maar wel de moeite waard!). Na een slaperig trein ritje naar het centrum van Tokyo stonden we wat dromerig op de roltrap. Halverwege zag Judith dat Eric geen foto toestel om zijn schouder had hangen en vroeg "goh heb jij het fototoestel bij je?" Een paniekerige blik was de reactie en vervolgens stoof Eric de roltrap weer naar beneden, iedereen aan de kant duwend. Gelukkig stond de trein er nog en zelfs onze camera lag nog rustig op een bankje op ons te wachten... ADRENALINE KICK! (Weg jet lag) Tokyo was top.

Daarna richting Melbourne en daar 's ochtends aangekomen. Helaas ook hier regen en redelijk fris. Melbourne verkend en dit is echt een leuke stad. Het heeft iets weg van Vancouver (vonden wij tenminste). Hier kwam de jet lag 's middags echt snoeihard aan. We stonden te tollen op onze benen en zijn toch even een power napje gaan maken. 's avonds genoten van Melbourne aan de rivier by night.

De volgende dag hebben we onze auto op gehaald en daar gelijk mee de natuur in gereden richting de ski-gebieden "The Alpines". Het weer werd al een stuk beter en via mooie steile weggetjes (ook onverhard) kwamen we aan in het altijd gezellige Bright waar we onze eerste camping nacht wilden beleven. Helaas bleek onze tent niet compleet en werden we gedwongen om in een cabin te overnachten... was wel relaxed evengoed. De volgende dag dus maar een nieuwe tent gekocht en in Sorrento - een super stek aan de beach - een plekje gevonden met uitzicht over Bass Strait. Niemand in de buurt. Het is namelijk nog super rustig hier - het vakantie seizoen begint voor de Aussies pas vanaf de 26e december.

Nu zijn we ondertussen al in Lorne - een leuk dorp aan de Great Ocean Road. We hebben vanmorgen de plaatselijke golfbaan verkend. Blijkt de tent gerund te worden door een Aussie die getrouwd is met een Nederlandse. Gisteravond zijn we flink doorgezakt met ze.

Super 9 holes baan met uitzicht over zee. Het weer is eindelijk lekker geworden en de zon heeft ons gelijk behoorlijk te pakken gehad (les; factor 30 ipv 15!!!) - Jullie begrijpen dat de foto's dus nog niet getoond worden - regen en rood verbrande koppies willen we jullie niet mee vermoeien (bovendien kost het ons uren om ze te downloaden en dat is natuurlijk te kostbaar...).

Verder nog niet gezien: koala's, kangaroo's, wombats, possums

Wel dood gezien: kangaroo's, wombat en konijntjes (alles wordt hier doodgereden zo tegen kerstmis...)

Uiteraard wel gedaan: Shoppen in een surf shop... (HEERLIJK!)

Jullie horen snel weer van ons - we gaan de rest van de Great Ocean Road beleven en morgen willen we in Grampians National Park een wandeling (Hike zoals ze hier zo stoer zeggen) of een MTB tocht maken. Binnenkort downloaden we ook foto's.