Hanna og Tor Åge til Australia travel blog

På flyplassen i Singapore booka vi oss hotell og måtte nøye oss med budget klassen ut i fra lommeboka vår..Hanna var litt bekymra for hva vi hadde i vente...og vi må vel innrømme at det ble en svært så positiv overaskelse for oss to som er vant til slitne backpackere og billige motellrom. For budget i Singapore er IKKE det samme som budget i Australia. Hotellet var utrolig innbydende med den flotte lobbyen og kjempefine rom. For oss var dette skikkelig luksus.

Vi merket at det nærmet seg jul. Gatene var pynta i glitter og stas. Det blinka i lys og julekuler hvor enn du snudde deg og ute var det over 30 varmegrader og høy luftfuktighet. Og gatene var pakket med tusener på tusener av asiatere på julehandel: les:ganske hektisk og slitsomt til tider. Når det gjaldt shoppingen var det lite som passet til våre lommebøker. Her lå designerbutikkene på rekke og rad, så hadde budsjettet vært en smule annerledes,... det ble for det meste vindushopping på oss...

Men vi fikk med oss noen av severdighetene, bla Orkidepark med de nydeligste blomster(noe Tor Åge viste overaskende lite interesse for!)Et absolutt høydepunkt her i Singapore var nattsafari i Singapore Zoo. Det var skikkelig gjennomført og flott laget til. Vi kom tett på tigre,løver, elefanter og masse andre dyr der vi vandret i mørket midt inne i parken!!