Hanna og Tor Åge til Australia travel blog

Vi er paa plass i Sydney og nyter siste rest av vaart Australiaopphold..men timene tikker avgaarde. I dag er det bare to uker igjen til vi er hjemme i Stavanger og vi har mindre enn 48 timer igjen i Australia!!!

Sondag reiser vi til Bali. Vi haaper aa finne oss et rolig sted med fin strand og gode dykkemuligheter, langt borte fra skumle terrorister!! Og ser faktisk frem til noen late dager i sola naa. Det er nemlig utrolig hektisk og slitsomt med byferie. Vi trasker jo rundt i timevis og skal faa med oss mest mulig!!

Vi ankom Sydney sent onsdag kveld(7des)og var rimelig klare for å bare synke ned i ei seng...men da vi ankom backpackeren, begynte skepsisen å øke...Det var liksom noe med klientellet og fasaden...Og vi som hadde booka oss inn for hele fire netter! Tor Åge forsøkte å holde humøret oppe og være positiv, men da "fruen" låste seg inn på rommet,og virkelig fikk bekreftet det dårlige førsteinntrykket, var ikke stemningen særlig positiv. Det var møkkete og sengene gikk det nesten ikke an å ligge i. Det hjalp heller ikke på at det var en do på deling for x antall lugubre og skumle mennesker. Her kunne vi simpelthen bare IKKE bo, syns Hanna. Det var sent og vi måtte bare innse at vi måtte tilbringe natta her, men så fort sola stod opp var Hanna parat og vi kom oss ut på ny hotellrunde. Etter litt trasking, fant vi et supert rom som la en bedre ramme for våre siste dager i Australia.

Vi hadde knallvær alle dager og benyttet tiden godt. Skulle så absolutt hatt mye mer tid i Sydney. En super storby!! Spesielt i strålende solskinn. Første dag traska vi rundt i timevis og fikk med oss mange av de obligatoriske severdighetene: Operahuset, Harbourbridge, darling Harbour før vi avsluttet med litt avslapning på Bondi beach, som lå like i nærheten av hotellet vårt. PÅ kvelden var vi ute å spiste italiensk pizza, men på langt nær så god som den vi fikk i Melbourne.

Fredag ble det litt mere trasking, men så bestemte vi oss for å tilbringe resten av dagen på Manly beach. Vi hoppet på ei ferje ut til Manly og hadde en flott båttur over og en enda bedre stund på stranden hvor vi bare koste oss, bada og slappte av. PÅ vei tilbake til sentrum fikk vi med oss operahuset i nydelig solnedgang. Skikkelig stemningsfullt. Vi tok turen videre til et av forstedene i Sydney på anbefalt thai-restaurant, fra venner som har bodd i Sydney. Men maten var bare sånn passe, og laaangt fra så god som thai- maten på My Thai i Brisbane.....

Vi startet lørdagen, vår siste dag i Sydney på Bondi beach. Deretter ble det en tur til Paddington hvor vi gikk på marked. Her var det utrolig mye fint og Hanna gikk bare rundt og pekte på potensielle jule og bursdagsgaver:) Vi prøvde oss på nok en anbefalt restaurant, men heller ikke denne svarte til forventingene. Så traska vi hele Sydney rundt(det føltes iallefall slik) og endte til slutt opp i Kings Cross. Et skikkelig party-sted med mange spesielle mennesker..litt av hvert å se på, kan man vel si. Det var gateunderholdning med drag-artister, magedanserinner osv osv.

Søndag morgen våknet vi opp til skikkelig regnvær og det var i grunnen litt godt..siden vi nå var nødt for å forlate Sydney og Australia for denne gang..Snufs snufs