Hanna og Tor Åge til Australia travel blog

Vi har vaert her noen dager naa, men internett er saa utilgjengelig og fryktelig dyrt, saa det blir en kjapp en!!

Vi har faatt med oss Port Arthur(fengselsomraade fra 1800tallet) med flere forskjellige guida turer, der hoydepunktet ble ghostwalk i de sene nattestimer: UAAAAH!! Vi saa forovrig ingen spokelser..men guiden klarte aa skremme oss godt likevel!! Noe som ogsaa skremte livskiten ut av oss, var da vi oppdaget at vi hadde faatt en ubuden gjest i hytta vaar: en bitteliten White-tail edderkopp!! Tor Aage tok saken i egne hender og slo til - og BOMMA!! Livredd hoppet han unna og vi fryktet at edderkoppen hadde landa i hodet paa Tor Aage. Heldigvis fro oss fant vi den halvskada paa gulvet og vi fikk til slutt tatt

knekken paa den!!

I Hobart koste vi oss med et sinnsykt godt fiskemaaltid(restauranten var kaaret til den beste fiske restaurant hvert aar siden 2002 - og vi forstaar hvorfor!!)

Turen gikk videre til Lake St Claire nasjonalpark. Vi gikk oss en fem timers tur og motte paa den digre og skumle svarte slangen, og vurderte rett og slett aa bare komme oss tilbake til sivilisasjonen...Men modige eller dumdristige gikk vi videre med to stokker som vi slo rundt oss med(hehe)Det var litt av et syn!!

Paa vei ned fra fjellet kjorte vi gjennom Queenstown, som forovrig IKKE maa forveksles med Queenstown i NZ - Queenst i Tasmania minner mer om en sigoynerlandsby enn noe annet, og vi kjorte raskeste vei forbi.

Vi er naa i Strahan, en hyggelig liten landsby ved kysten - stappfull av turister. Vi har sett Hells gate og ruslet tur paa en fantastisk strand i fint og faktisk varmt vaer!!

I kveld drar vi opp til Cradle Mountain. Ny tur venter oss, hvis vi tor i morgen.