Hanna og Tor Åge til Australia travel blog

Vi sjekka inn i Apollo Bay, paa et helt nytt YHA hostell(aapna dagen for!)Her ble det sen middag for vi kroyp til koys. Vi tillot oss selv aa sove litt lengre(til 0830)og hadde lang og koselig frokost for vi satte oss i bilen. Foran oss ventet en utrolig flott kjoretur og det ble enda bedre da sola etterhvert tittet frem. Vi kjorte helt inntil sjoen og fikk et par fine stopp paa veien, selv om det ble litt for kaldt for strandliv og bading...Det ble hyggelig lunsj i kystbyen Lorne og en tur ned paa stranden. Et klart hoydepunkt var da vi stoppet ved Kennet River og hilste paa alle koalaene som befinner seg der(Marte og jeg var der sist vi var paa tur langs Great Ocean Road) Vi saa drossevis(hurra!!) med koalaer - som satt som smaa ulldotter rundt om i traerne. Vi saa til og med en del mens vi kjorte: som satt oppe i traerne paa greiner som hang utover veien:kuult!!! Men koalaene ved Kennet River var skikkelig aktive i dag. De klatret i traerne, spiste og ropte paa sitt heller litt usjarmerende vis!!(hehe) En koala kom ned paa bakken til Hannas store glede og viste seg frem for han klatret opp i treet igjen. Altsaa; en stoooor opplevelse. Fikk ogsaa sett flotte papegoyer, kakaduer og laughing Kookaburras!!

Vi avsluttet dagen med en tur til Bells beach(fra filmen point break) - er kjent for store surfekonkurranser. Vi fikk sett noen surfere som lekte seg i bolgene, mens vi slappet av paa stranden....