Hanna og Tor Åge til Australia travel blog

- og korken sprettes!

Barossa -vin i Barossa-glass

På sykkeltur i Barossa Valley

vi vandrer blant druene...

og besøker forskjellige vingårder

Pust i bakken på en av de mest idylliske vingårdene

....

Sondag morgen leide vi oss bil og satte kursen mot Barossa Valley. Vi hadde en flott kjoretur opp til Barossa og sola skinte fra knallblaa himmel. Vi sjekket inn paa en lodge som laa i nydelige omgivelser, omringet av en vingaard. Deretter leide vi oss hver vaar sykkel og gjorde oss klare for vinsmaking. Vi var utrolig heldige med timingen, det var nemlig musikkfestival i Barossa Valley, paa de forskjellige vingaardene. Da det begynte aa bli litt ut paa ettermiddagen, fikk vi bare med oss en vingaard denne dagen. Men her var stemningen helt paa topp. Levende musikk, god mat og vin og masse festglade mennesker. Vi koste oss med lunsj og god vin i sola og bare noyt livet:)

Det ble en tidlig kveld paa oss begge, men ingenting var bedre: da vaaknet vi nemlig friske og opplagte i sjutiden morgenen etter, klare for en ny dag i Barossa Valley. Vi hadde en helt fantastisk dag i nydelige omgivelser. Vi sykla rundt paa kryss og tvers og var innom sju forskjellige vingaarder. Den ene mer sjarmerende enn den andre. Vi fikk ogsaa med oss Jacobs Creek visitor center, uten at dette gjorde saerlig inntrykk. Ekstremt kommersielt og digert helt uten sjarm!! Men vi har naa iallefall vaert der og kan krysse det av i boka....

Vi kunne lett ha tilbringt en dag eller to til i dette omraadet, men vi maatte videre: nye opplevelser stod paa programmet...Men vi var begge enige om at dagene i Barossa Valley kommer LANGT opp paa lista:)